Fadhilat Basmallah.


basmallah 3Fadhilat Basmallah.

(Patut diketahui : untuk menambah keyakinan kebesaran Al-Qur’an)

Barangsiapa membaca Bismillah 21X ketika hendak tidur maka aman ia dari syaitan, kecurian, maut mendadak dan bala.

Barangsiapa membaca Bismillah ketika hendak bersetubuh(jimak) maka anaknya kelak cerdas dan terbuka hatinya serta menjadi anak yang soleh dan baginya kebajikan sejumlah tarikan nafas anaknya itu.

Barangsiapa membaca Bismillah 41X pada telinga orang pingsan maka ia akan segera siuman.

Barangsiapa membaca Bismillah 313X dan selawat atas Nabi Muhammad S.A.W 100X pada hari Ahad di saat matahari terbit dengan menghadap ke kiblat maka Allah Taala memberi rezeki tanpa di duga bersamaan fadhal dan kemurahan Allah Taala.

Barangsiapa membaca Bismillah 786X di tiupkan pada air lalu di minumkan kepada orang yang bebal selama tujuh hari di saat matahari terbit maka lenyaplah kebebalannya dan ia akan hafal apa yang di dengarnya.

Barangsiapa membaca Bismillah 50X di hadapan orang zalim atau penguasa yang bengis maka ia akan tunduk atau ketakutan.

Barangsiapa menulis Bismillah 101X di atas kertas lalu di letakan di sawah padinya maka sawahnya akan subur dan terpelihara dari bencana. Dan kalau di tulis pada kain kafan 70X maka mayat yang berselimut kafan itu akan aman dari bahaya Munkar dan Nakir juga ia terlindung dari siksa kubur.

Tiada daripada seorang hamba yang berkata “bismillahirrohmanirrohim” melainkan hancur syaitan seperti hancur timah di atas api.

Ibnu Jabir berkata, ketika turun “bismillahirrohmanirrohim” lari segala awan ke Masyrik dan berdiam segala angin dan bergerak gerak lautan dan menanti segala binatang mendengar dengan telinganya dan di rejam segala syaitan daripada langit dan bersumpah Allah dengan kebesaran Nya tiada di sebutkan namanya atas penyakit melainkan sembuh akan dia dan tiada di sebut akan dia atas suatu melainkan di berkatkan padanya.

TERLINDUNG DARI SYAITAN, PENCURI DAN MATI MENDADAK.

Jika di baca 21 kali sewaktu hendak tidur, maka Insya Allah dalam waktu semalam itu di jaga oleh Allah s.w.t. dari syaitan, pencuri dan mati mendadak.

UNTUK MEREMEHKAN ORANG ZALIM.

Jika anda baca 50 kali di hadapankan pada orang yang zalim maka orang itu di remehkan (di hinakan) oleh Allah s.w.t.

SUPAYA TIDAK DI RUSAK JIN DAN SYAITAN.

Jika di tulis sebanyak 101 kali, lalu di masukkan dalam botol dan di sumbat, kemudian di pendamkan di dalam (di tengah) sawah. Insya Allah sawah itu di selamatkan dari bahaya.

***

Maroji’ : Jauhar Mauhub dan Hajat untuk Rawatan, Perlindung dan Doa.